• Emma
  • Egentligen bra, men endå hemskt...

    Nu har det snart gått ett år sedan vi skaffade Messi!

    Anledningen till att vi skaffade honom var för att våran

    förra hund, Lucky, blev aggressiv.

    Det började när han var ungefär 13 veckor gammal,

    Vi åkte upp till Jämtland för att hälsa på släkten, allt var perfekt och härligt.

    Men en kväll när vi satt ute och åt så stod Lucky och åt på nå fågelmat, så pappa skulle gå för att

    Ta ifrån honom det. Då börja han morra och bitas och sen dess var han hejdlös.

    Det hände säkert 10 gånger på 3 år...

    För de som inte vet så är det ganska onormalt, speciellt för att vara en bearded collie.

    I alla fall, den vintern då Lucky skulle fylla tre, vi var uppe i Idre för att ha lite semester med en annan familj,

    och en kväll hörde jag hur Lucky morrade och skällde. Var väl ganska van med det, men man fick fortfarande den där klumpen i magen. Så jag gick upp och kollade, jag låg då i rummet bredvid vardagsrummet.

    Så jag hann bara titta ut och fick se hur pappas armar var fulla av blod, det rann ner över armarna och jag blev livrädd. Jag vet inte varför, men jag gick in på toaletten och satte mig och grät. Var väl antagligen för att jag visste någonstans att vi skulle få lov att avliva honom..

    Den natten var lång, jag och mamma låg soffan. Eller, jag låg inte, jag satt och spydde pga. av chocken antagligen, mamma hade då berättat att vi skulle få lov att avliva honom.

    Så vi kan säga såhär, jag satt och spydde, mamma låg och halvsov, Felicia låg och sov, visste ännu ingenting om det

    Som hade hänt. Och pappa var på lasarettet, han fick sy ihop det Lucky hade orsakat.

    Dagen därpå var han borta. Man hade liksom ingen lust att åka skidor den dagen, så vi åkte hem.

    Ungefär ett halvår efter detta så berättade pappa att vi skulle skaffa ny hund, och det blev den underbaraste hunden i hela världen, Messi.

    Nu har vi snart haft honom i ett år och han har inte visat en enda tendens till att vara aggressiv.

    Och vi hoppas på att vi får njuta av honom i många år till!

     

    Godis! <3



    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Lägg namnet på minnet

    E-postadress: (Bara jag ser det)

    Hemsida/Blogg:

    Vad har du på hjärtat?:

    Trackback
    RSS 2.0